Pengikut

Jumaat, 9 Oktober 2009

Naga dari neraka.....boley kaa lagu nie..?

Salam jumaat....dan selamat petang semua...dah makan ker? ker baru nak makan....?haaa...haaa...alemakkk..... ca ketawa keluar api ler pulakkk....hiii..hiii....gimik jek nie...mentang2 lar tajuk n3 nie naga.....okey...n3 ca arini pasal set teko naga kaler HITAM...tapi set nie x cukup korum dia..cawan cuma tiga ketui..piring empat ketui....yg berketui2 lagik x tau pi mana....aisey...ca arini cam stail mai dari penang noo...terkenan ngan Yatt kot.....ampoonnn yatttt.....pasai apa...cek dok...tunggu..punya tunggu n3 dari yatt x jugak muncul2...last2 cek keluaq dulu n3 nie...jangan marah hah....

Nie ca nak cerita sikit...set nie ca dapat dari sorang member....yg selalu dok keluaq....masuk...masuk...keluaq...singapore...so dia pun habaqlah ada set nie...harga pun berbaloi ngan barang lagi pun hubby ca tu meniaga...so depa pakat setuju nak ambik set nie..walaupun x cukup set tp yg penting2 tu ada.....so kita layanzzz...

Teko naga hitam...dasyat eh kaler dia...sib baik naga tu x kaler hitam pekat...ada kuning2 sikit..

Close up rupa naga dari neraka nie...


Nie salah satu kelainan yg terdapat pada teko nie...dia ada cam penapis gitu...pastu pulak teko nie punya ler berat...x macam teko2 aladdin yg lain.

Yg nie kelainan yang kedua...kat pemegang dia ada satu sambungan yang ada lubang gua....hii..hii..unik kan? x penah lagi ca jumpa yg camnie...spesel jek nampaknyer...

Close up tangkai teko sepenuhnyer...mungkin tempat wap air keluaq kot...

Bekas gula....

Jug susu....


label bawah montot dia...

Tiga ketui cawan gan 4 ketui piring.Part nie yg ca suka....ada gambo geisha dalam cawan dia....


Close up piring cawan naga dari neraka nie...set nie ca x nak simpan jd koleksi kalu ada sesapa yang berminat nak jadikan koleksi boleh email...kena harga...ca letgo..okey semua setakat nie dulu n3 hari ini...jumpa lagi dengan set yg lain pulak..












3 ulasan:

  1. slm ca..set ni nmpak menggerunkan sikit...sesuailah kut namanya tu...non malay suka kumpul set2 cmni tp kalau akak org bg nak juge..x kiralah apapun ya tak..

    BalasPadam
  2. salam kak nor64...
    saya pun x jdkan koleksi..beli untuk jual...jenis nie susah sikit nak dapat...dah ada rembat jer..tp jual balik.

    BalasPadam
  3. salam, saya juga memiliki set ini. Yang buat terpegun tu sebab ade gambar geisha tu, tapi ade juga dulu terbaca tu adalah Puteri Hang Li Po. Set tu milik mak mertua, hadiah perkahwinan mereka. Ishhh, kena wat entri jugak ni, nak tunjuk jugak. Hahahahhaha

    BalasPadam